• Zdrowa i zbilansowana utrata wagi kluczem do sukcesu

    by  • 11 November 2014 • Diety i odżywianie • 1 Comment

    Wiele z nas, chociażby na własnym przykładzie, już się nauczyło, że coś takiego jak „dieta cud“ po prostu nie istnieje. Rygorystyczne diety redukcyjne powinny być przerowadzane tylko i wyłącznie pod okiem specjalisty. W przeciwnym wypadku, efekt jojo jest jak w banku i rzutuje to nie tylko na nasz wygląd, lecz również na zdrowie, samopoczucie i motywację do wprowadzania dalszych zmian w stylu życia.  Nieprawidłowo zbilansowana dieta może prowadzić do stanów depresyjnych, zawrotów głowy, łamania paznokci, wypadania włosów a nawet agresywnego zachowania. Jeżeli więc chcesz zrzucić parę kilogramów, a przy tym wyglądać zdrowo i tak też się czuć,  postaw przede wszystkim na zdrowe zbilansowane odżywianie i aktywność fizyczną.

    Reguralne posiłki

    Nieregularne jedzenie ma bardzo duży wpływ na nasz wygląd i na naszą wagę. Jeżeli nie będziesz jeść przez cały dzień, po czym na koniec dnia zafundujesz sobie górę jedzenia na kolację, z pewnością nie wpłynie to dobrze na Twój organizm.  Posiłki powinny być spożywane co trzy godziny w niewielkich porcjach. Jest to szczególnie ważne dla funkcjowania trzustki, którą można „przyzwyczaić“ do regularnych posiłków, co reguluje poziom insuliny w organiźmie. To właśnie poziom insuliny jest odpowiedzialny za uczucie głodu i sytości, które przez spożywanie niereguralnych posiłków jest zaburzone. Mogłoby się wydawać, że jedzenie jeden lub dwa razy dziennie nie może nam przysporzyć kłopotu w postaci dodatkowych kilogramów. Nic bardziej mylnego- w takim wypadku organizm magazynuje tłuszcz ze spożywanych posiłków, by unikąć dalszych kryzysów energii.

    Eliminacja z diety produktów przetworzonych

    Produkty wysokoprzetworzone są powodem wielu schorzeń, a jednym z nich jest nadwaga i otyłość. Unikaj więc spożywania margaryn, owocowych napojów wysokosłodzonych, fast foodów, gotowych paczkowanych dań oraz dań w proszku, produktów mrożonych, przekąsek takich jak czipsy, solone orzeszki. Prawda jest taka, że lista ta może się ciągnąć jeszcze przez kilka stron. Warto nauczyć się czytać etykiety i dowiedzieć sie, które ze składników, barwników i zagęszczaczy szkodą najbardziej, a które nie szkodzą, takie bowiem też istnieją.

    Pieczenie i gotowanie na parze zamiast smażenia

    Dla wielu z nas, przede wszystkim na początku, jedzenie przygotowane na parze lub upieczone może nie smakować zbyt dobrze. Jest to jednak kwestia po pierwsze przyzwyczajenia się do nowych smaków, a po drugie, umiejętnego używania przypraw. I wśród przypraw tych sól nie powinna być numerem jeden- naucz się jak używać ziół, takich jak bazylia, kminek, oregano, majeranek, czy rozmaryn. Jeżeli raz zasmakujesz aromatycznych potraw z ziołową nutą, już nie będziesz chciał wrócić do wysokosolonych potraw, które tak naprawdę zabijają prawdziwy aromat jedzenia.

    Reguralna aktywność fizyczna

    O dobroczynnym działaniu różnego rodzaju aktywności fizycznej na nasz organizm można przeczytać w każdym artykule dotyczącym odchudziania oraz zbilansowanej utraty wagi. I nie można sie temu dziwić- reguralna aktywność fizyczna jest kluczem do sukcesu. Przeczytasz o tym również w artykule dotyczącym walki z cellulitem.

    I parę małych oszustw…

    Kilka prostych trików może skutecznie pomóc Ci w utracie wagi. Jednym z nich jest jedzenie posiłków na małym talerzu. Na mały talerz autoamtycznie nakładasz mniejszą porcję. Nigdy nie najadaj się do syta, ponieważ uczucie pełności po posiłku przychodzi po około 20 minutach. Jeżeli dopada Cię uczucie głodu pomiędzy posiłkami, postaraj się zaspokoić je piciem herbaty, soku lub owocową przekąską. Tych kilka prostych zasad przyniesie rezultaty, pamiętaj jednak, że efekty nie będą widoczne natychmiast, lecz z pewnością będą długotrwałe.

    Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someoneShare on LinkedIn

    O

    Na Weekend-w-spa.pl przyglądamy się coraz szerszej i ciekawszej ofercie polskich i zagranicznych hoteli SPA i promujemy zdrowy, zrównoważony styl życia. Jeśli interesujesz się filozofią wellness, chcesz dowiedzieć się, co dokładnie mają do zaoferowania SPA, lub szukasz informacji o naturalnych sposobach leczenia - zaglądaj do nas!

    One Response to Zdrowa i zbilansowana utrata wagi kluczem do sukcesu

    1. Ola
      13 Februar 2015 at 14:15

      Potwierdzam, bez większych wyrzeczeń, dzięki zmianie kilku nawyków oraz dodaniu ćwiczeń da się osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Najważniejsze to wytrwałość i konsekwencja.
      Do boju dziewczyny! Do lata niewiele zostało 🙂

    Schreibe einen Kommentar

    Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.